هزینه طراحی سایت شرکتی

هزینه طراحی سایت شرکتی


پیش‌تر، فعالیت تمام مراکز به موقعیت جغرافیایی و فیزیکی خود محدود می‌شد. امروزه با ظهور خدمات اینترنتی، هم مشتریان می‌توانند بدون دغدغه‌ی مسافت از خدمات سازمان‌ها و شرکت‌ها استفاده کنند، هم باعث شده تا ارگان‌ها و نهادهای کوچک و بزرگ بتوانند گسترش کسب و کار خود در عرصه ملی و جهانی در دسترس‌تر ببینند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که رویاهای بزرگی برای پیشرفت در کار خود دارید، اما با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، نگران هزینه‌های خود هستید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا از هزینه طراحی سایت شرکتی مطلع شوید.

سایت شرکتی چیست و چرا باید به داشتن سایت شرکتی فکر کنیم؟

سایت‌های شرکتی، سایت‌هایی هستند که بیشتر برای معرفی خدمات و جذب مشتری استفاده می‌شوند. در سایت شرکتی محصولی به فروش نمی‌رسد و معمولا هزینه طراحی سایت شرکتی نسبت به انواع دیگر سایت پایین‌تر است. شرکت‌ها و سازمان‌ها بنا به اهداف مختلفی برای طراحی سایت اقدام می‌کنند. معرفی خدمات، جذب مشتریان بیشتر و ساخت برند (برندینگ) از عمده نیازهایی است که طراحی سایت شرکتی پاسخ‌گوی آنهاست. اما اگر فکر می‌کنید در نهایت برندسازی شما می‌تواند فروش محصولات یا خدماتی را در پی داشته باشد، بهتر است طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ارزان را نیز به برنامه‌های خود اضافه کنید.

اگر شما هم صاحب کسب و کار خدماتی هستید، حتما می‌دانید که شناخته شدن در بین قشر هدف، چقدر می‌تواند بر درآمد و سوددهی شما تاثیرگذار باشد. حال اگر بخواهید برند خود را به دیگران معرفی کنید باید چه راهکاری پیش بگیرید؟

در درجه اول می‌توانید به شیوه‌های سنتی برای برندینگ و تبلیغات خود استفاده کنید. اما در نهایت قادر نیستید بیش از یک شعاع محدود فعالیت کنید. علاوه بر این، تبلیغاتی که جنبه فیزیکی دارند زمان و انرژی زیادی از شما خواهند گرفت. از طرف دیگر، در دنیای تکنولوژی امروز، داشتن هویت آنلاین تاثیر مستقیم بر اعتبار شما می‌گذارد. به بیانی راحت‌تر، نداشتن یک وبسایت، شما را از بازار رقابت حذف می‌کند. همین موضوع، اهمیت داشتن سایت شرکتی را بیان می‌کند. پس اگر به فکر سفارش سایت شرکتی افتاده‌اید، بهتر است نکاتی را درباره هزینه طراحی سایت شرکتی بدانید

قیمت سایت شرکتی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت شرکتی

قیمت سایت شرکتی معمولا از سایت فروشگاهی کمتر است. چرا که در سایت شرکتی مواردی مانند: صفحه فروشگاه، سبد خرید، درگاه بانک و … وجود ندارد؛ اصطلاحا سایت شما سبک‌تر است و پیچیدگی‌های کمتری دارد. با این حال تعرفه طراحی سایت شرکتی برای سایت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در اینجا به چند نکته از مواردی که بر قیمت طراحی سایت شرکتی تاثیرگذارند را با هم بررسی می‌کنیم.

نوع طراحی سایت

اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر هزینه طراحی سایت شرکتی، روش پیاده سازی سایت است. طراحی سایت به دو صورت کدنویسی از پایه و استفاده از قالب‌های آماده وردپرس انجام می‌شود. اگر پیچیدگی سیستم مد نظر شما به نحوی باشد که نتوان آن را با وردپرس پیاده سازی کرد، باید به گزینه‌ی کدنویسی فکر کنید. ولی در صورتی که سایت مورد نیاز شما یک سایت عادی، با امکانات معمول همه‌ی سایت‌های شرکتی باشد، بهتر است سایت خود را با قالب‌های آماده وردپرسی طراحی کنید. در این صورت رقم قابل توجهی در هزینه طراحی سایت شرکتی شما صرفه جویی می‌شود.

کیفیت هاست

هاست (به انگلیسی Host) بخشی از سرور است که میزبانی سایت شما را به عهده دارد. کیفیت هاستی که خریداری می‌کنید مستقیما بر کیفیت سایت و سئو موثر است. مولفه‌هایی از قبیل نحوه پیکربندی سرور، سیستم عامل مورد استفاده هاست، فضا و پهنای باند، تعداد پارک دامین و ساب دامین‌های ممکن و امنیت سرور،  مواردی هستند که در کیفیت هاست تاثیر گذارند. هر چه هاستی که تهیه می‌کنید کیفیت کمتری داشته باشد، هزینه طراحی سایت شرکتی شما کاهش پیدا می‌کند. اما توصیه ما به شما این است که در این مورد، دست از صرفه جویی بکشید! چرا که تبعات آن بسیار بیشتر از هزینه‌ی کاسته شده است.

قیمت طراحی سایت شرکتی

نوع دامنه

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت سایت شرکتی، پسوند دامنه است. دامنه (Domain) آدرس اینترنتی شماست که کاربران را به وسیله آن وارد سایت شما می‌شوند. هر وب سایت دامنه منحصر به فرد خودش را دارد. دامنه‌ها با پسوندهای مختلفی وجود دارند اما متداول‌ترین آنها پسوندهای ir و com هستند. پسوند com، مخفف کلمه commercial با معنای تجاری، رایج‌ترین پسوند دامنه در دنیا است. پسوند ir منحصر به سایت‌های ایرانی است و استفاده از آن نشان می‌دهد که شما تماما تابع قوانین این کشور هستید. خرید دامنه ir نیازمند ساخت شناسه ایرنیک است و البته قیمت بسیار کمتری نسبت به دامنه com دارد. پس اگر موافق کاهش هزینه طراحی سایت شرکتی هستید، بهتر است از این پسوند دامنه استفاده کنید.

هزینه خرید قالب و افزونه‌ها

اگر تصمیم گرفته‌اید که سایت خود را با وردپرس طراحی کنید، علاوه بر هزینه‌ی طراحی سایت، بایستی هزینه خرید قالب متناسب با فعالیت خود را نیز پردازید. همچنین بخش قابل توجهی از امکانات مورد نیاز سایت وردپرسی، با نصب افزونه امکان پذیر است. اگر نتوانید نسخه رایگان افزونه مورد نیازتان را پیدا کنید، باید بخشی از هزینه طراحی سایت شرکتی را به خرید پلاگین‌ها اختصاص دهید.

امکانات جانبی مورد نیاز

سایت‌های شرکتی بنا به زمینه‌ی کسب و کارشان، به امکاناتی در سایتشان نیاز دارند که در نهایت بر قیمت طراحی سایت شرکتی تاثیرگذار است. یکی از متداول‌ترین آنها، «فرم ورود اطلاعات» است. فرم‌ها با عنوان‌های مختلفی، مانند فرم ثبت نام، فرم استخدام و … می‌توانند در سایت وجود داشته باشند. خبرنامه‌ها، ارسال خودکار ایمیل به مشتریان، اختصاص پنل به کاربران سایت از دیگر امکاناتی است که می‌توان برای سایت‌های شرکتی در نظر گرفت. هر چه تعداد اِلمان‌های مورد نیاز شما بیشتر باشد، مسلما هزینه طراحی سایت شرکتی شما نیز بیشتر می‌شود.

استفاده از طرح‌های گرافیکی اختصاصی

در تمامی سایت‌ها از تصاویر و بنرهای متفاوتی در جاهای مرتبط استفاده می‌شود. در بیشتر مواقع طراحان از سایت‌های مخصوص عکس مانند freepik استفاده می‌کنند. این سایت‌ها تصاویر با کیفیت، با موضوعات و در زمینه‌های مختلف به صورت رایگان یا غیر رایگان در اختیار سایرین قرار می‌دهند. اما اگر شما علاقه داشته باشید که تصاویر سایتتان کاملا اختصاصی باشد، می‌توانید از خدمات گرافیکی تیم سیلروب استفاده کنید. در این صورت هزینه طراحی سایت شرکتی شما افزایش پیدا می‌کند، اما در عوض جلوه‌ی بصری سایتتان بی رقیب خواهد بود.

بهینه سازی برای سئو

هدف اصلی ساخت سایت این است که شما بتوانید توانایی‌های خود و خدماتی که ارائه می‌دهید را به مخاطبین بیشتری معرفی کنید. برای این کار طراحی سایت به تنهایی کافی نیست و باید به «سئو» نگاه جدی‌تری داشته باشید. سئو به دو بخش on-page و off-page، یا سئو داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که بعدا مفصلا در مقاله‌ای آن را شرح خواهیم داد. اما سئو داخلی یا همان سئو فنی، توسط برنامه نویس یا طراح سایت آشنا با اصول سئو انجام می‌شود. بهتر است در حین طراحی سایت، اقدامات لازم برای بهینه سازی سئو سایتتان را نیز انجام دهید؛ چرا که برگشتن مجدد به طراحی سایت، برای بهینه سازی کدها، دوباره کاری است و مجددا هزینه‌ای را برای شما به جا خواهد گذاشت. از آنجا که سئوی سایت باید به طور مداوم انجام شود، می‌توان از سئو به عنوان اصلی‌ترین بخش هزینه طراحی سایت شرکتی نام برد.

هزینه طراحی سایت شرکتی بعد از راه اندازی آن

بله درست خواندید! هزینه طراحی سایت شرکتی فقط مربوط به راه اندازی آن نیست. برای بهره برداری حداکثری از سایتتان، لازم است تا بعد از راه اندازی نیز روی آن سرمایه گذاری کنید. البته برخی از این موارد ضروری نیستند اما به کار گرفتن آنها زمینه رشد بیشتر شما را فراهم می‌کند.

تعرفه طراحی سایت شرکتی
  • تمدید هاست و دامنه: دامنه و هاستی که تهیه کرده‌اید را باید هر سال تمدید کنید. عدم پرداخت به موقع هر کدام، سایت شما را از دسترس خارج کرده و تمام هزینه طراحی سایت شرکتی شما را بی نتیجه می‌گذارد
  • تولید محتوا: برای دوام سایتتان به محتوا نیاز دارید. اگر محتوای تازه‌ای در سایت وجود نداشته باشد، مخاطب شما دلیلی برای دنبال کردن شما نخواهد داشت و عملا سایتتان بلااستفاده می‌شود. پس حتما این مورد را در هزینه طراحی سایت خود در نظر بگیرید.
  • تبلیغات: بخشی از هزینه‌ی طراحی سایت شرکتی به تبلیغات سایت شما، برای بازدید گرفتن اختصاص دارد. تبلیغات سایت به صورت بک لینک، ریپورتاژ، یا تبلیغات بنری صورت می‌گیرد.
  • سئو: تا اینجا اشاره شد که کار سئوی سایت هیچ گاه به پایان نمی‌رسد. تا زمانی که سایت شما پابرجاست، نیاز دارید آن را سئو کنید تا از بازار رقابت جا نمانید. پس هزینه‌ی سئو سایت را به عنوان یک هزینه‌ی مادام العمر در نظر بگیرید.

روش‌های کاهش هزینه طراحی و توسعه وبسایت شرکتی

کاهش هزینه طراحی و توسعه وبسایت شرکتی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به بهبود سودآوری کسب و کار کمک کند. یکی از روش‌های کلیدی در این زمینه، استفاده از سیستم‌ها و ابزارهای مدرن مدیریت محتوا (cms) است. سیستم‌های CMS مثل WordPress به تازگی توانسته‌اند طراحی و مدیریت وبسایت‌ها را بسیار ساده‌تر کنند و به کاهش هزینه‌ها کمک کنند. همچنین، استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های طراحی حرفه‌ای که برای این سیستم‌ها توسعه داده شده‌اند، زمان و هزینه طراحی را کاهش می‌دهد.

در ادامه به برخی دیگر از راهکارهایی که می‌توان برای کاهش هزینه طراحی سایت شرکتی استفاده کرد را نام می‌بریم:

  • پیش‌نمایش و بررسی مکرر: از مراحل پیش‌نمایش و بازخورد مکرر برای جلوگیری از اشتباهات و تغییرات پرهزینه به مرحله نهایی وبسایت پرداخته و هزینه‌های تصحیح را کاهش دهید
  • استفاده از تکنولوژی‌های مناسب: انتخاب تکنولوژی‌های معتبر و مناسب برای پروژه و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های توسعه وب نیز می‌تواند باعث بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها شود
  • مدیریت پروژه موثر: استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای مدیریت پروژه مانند Agile یا Scrum می‌تواند به کاهش زمان و هزینه‌ها کمک کند
  • استفاده از تجربه کاربری (UX) منطقی: ارائه تجربه کاربری واضح و ساده می‌تواند منجر به جلوگیری از طراحی صفحات اضافی در توسعه وبسایت شود

طراحی سایت شرکتی در سیلروب

سایتی موفق است که بر اساس نیاز مشتری ساخته شود. متخصصان ما در تیم طراحی سایت سیلروب طی یک جلسه مشاوره رایگان، یک نقشه راهبردی برای مدیریت سایتتان در اختیار شما قرار می‌دهند. پس از آن برآورد زمان و هزینه انجام پروژه صورت می‌گیرد. در این مرحله نیز شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید تصمیم بگیرید. در آخر با توجه به این که:

  • شما از سایتتان چه انتظاراتی دارید؟
  • مشتریان و کاربران سایت شما چه کسانی هستند
  • چه امکاناتی برای سایتتان نیاز دارید

هزینه طراحی سایت شرکتی شما تعیین می‌شود.

سخن پایانی

همان طور که از اسم سایت شرکتی مشخص است، این نوع سایت برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی کاربرد دارد که محصول فیزیکی برای فروش ندارند، بلکه می‌خواهند خدمتی را ارائه یا کسب و کار خود را معرفی کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به تازگی فعالیت خدماتی خود را آغاز کردید یا شرکتی با سابقه هستید اما فضایی در بستر وب ندارید، می‌توانید برای اطلاع از تعرفه طراحی سایت شرکتی، از طریق راه‌های ارتباطی با پشتیبانی تیم سیلروب در ارتباط باشید و منطبق بر نیازتان، برای ورود به دنیای وب آماده شوید!

سؤالات متداول

به عواملی همچون: هاست و دامنه - سئو و بهینه سازی اولیه - نوع طراحی سایت (اختصاصی - آماده) - ui اختصاصی و ...

با فرض بر طراحی سایت شرکتی به صورت آماده با وردپرس از ۲ میلیون تومان شروع میشود

بله مهم ترین این هزینه ها تمدید هاست و دامنه است اما باقی هزینه ها به نوعی مربوط به پیشرفت سایتتان میشود از جمله تبلیغات و تولید محتوا و سئو

اگر صاحب یک شرکت یا کسب و کاری هستید که نیاز به ارائه نمونه کارهای خودتون در بستر اینترنت، تبلیغات و جذب مشتریان جدید دارید پیشنهاد ماطراحی سایت شرکتی است



مقالات مرتبط

زبان های طراحی وب سایت

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان رابط اصلی بین سازمان‌ها و کاربران ایفای نقش می‌کنند. یک وب سایت موفق

Read More »
طراحی سایت مسکن

طراحی سایت مسکن و املاک

در دنیای امروزی پر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت به یکی از ابزارهای حیاتی برای جستجوی مسکن و خرید و فروش املاک تبدیل شده

Read More »
طراحی سایت املاک

طراحی سایت ارزان کرج

شاید آسان ترین و راحت ترین روش برای راه انداختن یک کسب و کار بدون هزینه‌های اضافه مثل اجاره، هزینه‌های آب و برق و گاز

Read More »
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها