قیمت طراحی سایت با کد نویسی

هزینه طراحی سایت با کد نویسی


در دنیای دیجیتال امروز، تقریباً همه­ی کسب­ و کارها، به ویژه مشاغل مشتاق برندسازی در فضای دیجیتال، به یک سایت نیازمند هستند. به علاوه کسب­وکارهایی که خدمات و محصولات خود را به­صورت آنلاین ارائه نمی‌دهد، نیز می­توانند از طراحی سایت با کد نویسی استفاده کنند. این امر موجب معرفی هرچه بهتر برند این کسب­وکارها می­شود. در این مقاله می­خواهیم در مورد قیمت طراحی سایت با کد نویسی و چگونگی برآورد این هزینه‌ها صحبت کنیم.

طراحی سایت با کد نویسی

صحبت از طراحی سایت با کد نویسی بدین معنی است که، گروهی از برنامه‌نویس‌ها در حال استفاده از خط‌کدها هستند. در این روش کارفرما، خواسته‌ها و نیازهای خود را به طراح سایت می‌گوید. سپس طراح با بررسی و طراحی ذهنی خود شروع به ایجاد سایت‌ موردنظر می­نماید. بنابراین تمامی بخش­های سایت از طراحی رابط کاربری و قالب سایت تا تمامی فرم­ها و کنترل­پنل و نیز مدیریت سایت، به­طور کامل و از پایه طراحی، برنامه­نویسی می­شوند. البته طراحی سایت بدین­ شیوه پروسه­ای زمانبر می­باشد. البته در ساخت سایت با کد نویسی با توجه به نیاز کارفرما، طراحی، مدیریت و پشتیبانی سایت صورت می­گیرد.

البته یادآور می­شویم که قیمت طراحی سایت با کد نویسی بیشتر از پلتفرم­های آماده­ای همچون وردپرس است. اما درعوض با پرداخت هزینه طراحی سایت با کد نویسی می­توانید سایت خود را بدون هیچ محدودیتی توسعه دهید. این مسئله جزو برگه برنده­ی ساخت سایت با کد نویسی است.

البته یادآور می‌­شویم که قیمت طراحی سایت با کد نویسی بیشتر از پلتفرم‌­های آماده­‌ای همچون وردپرس است. اما درعوض با پرداخت هزینه طراحی سایت با کدنویسی می­توانید سایت خود را بدون هیچ محدودیتی توسعه دهید. این مسئله جزو برگه برنده­ی ساخت سایت با کد نویسی است.

مزایای طراحی سایت با کد نویسی

به کمک طراحی سایت با کد نویسی می­توان سایتی را به ­طور اختصاصی خلق کرد. به­ گونه‌­ای که کاملاً منحصر به ­فرد باشد. درواقع در ساخت سایت با این روش، صرف­‌نظر از هزینه طراحی سایت با کد نویسی می‌توان مالک یک سایت تماماً اختصاصی شد. به علاوه در این نوع از طراحی سایت به­ طور کامل و بدون هیچ محدودیتی می‌­توانید نظر خود را اعمال کنید. لذا شما قادر خواهید بود تا متناسب با حوزه کاری خود از طراحی جذاب و ویژه­ای برخوردار باشید. به علاوه بهره­‌مندی از سرعت بالای لود سایت به دلیل کم­ حجم بودن قالب از ویژگی‌­های طراحی سایت بدین روش است. در واقع به ­وسیله ساخت سایت با کد نویسی، سایت با سرعتی زیر 3 ثانیه لود می­‌شود. بنابراین اگرچه قیمت طراحی سایت با کد نویسی بیشتر است. اما، این شیوه دارای مزایایی است که در این بخش برخی از آنها را برایتان بازگو می­کنیم.

وجود امنیت بالا در مقابل پرداخت قیمت طراحی سایت با کد نویسی

همواره امنیت در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله مواردی که سبب محبوبیت ساخت سایت با کد نویسی شده، امنیت بالای آن در مقابل سایر پلتفرم­ها است. درواقع از آنجایی که این سیستم دارای کدنویسی اختصاصی است، این کدها در جایی وجود ندارد. بنابراین امکان شناسایی باگ‌ها و نفوذ به سایت سخت است.

این امر سبب شده است تا قیمت طراحی سایت با کد نویسی بالا باشد. البته هزینه طراحی سایت با کد نویسی در مقابل امنیت قابل توجه این نوع از سایت قابل پذیرش است. زیرا با پرداخت هزینه طراحی سایت با کد نویسی می­توانید از اطلاعات مشتریان خود محافظت نمایید. این ویژگی از ارزش زیادی برخوردار است. درنتیجه مشتریان بیشتری جذب این نوع از طراحی سایت می‌­شوند.

طراحی سایت با کد نویسی

دسترسی‌های بالاتر در برابر بالا بودن قیمت طراحی سایت با کد نویسی

در طراحی سایت با کد نویسی، تمامی بخش­های سایت توسط کد و به ­طور اختصاصی ایجاد می­‌شوند. بنابراین به راحتی می‌توانید هر تغییر و تحولی را ایجاد نموده و سایت را به دلخواه خود طراحی کنید. بدین‌ترتیب دست طراح سایت کاملاً باز بوده و تمام امکانات مدنظر کارفرما قابل پیاده­سازی است. درواقع در ساخت سایت با کد نویسی هیچ چیزی نمی­تواند موجب توقف سایت شما شود. پس می‌توانید بدون هیچگونه محدودیتی چارت کاری سایت و وضعیت سطح دسترسی‌ها را مشخص کنید. 

چند بعدی بودن سایت

در طراحی سایت با کد نویسی هر بخش از سایت را می‌­توان به­صورت مجزا کدنویسی کرد. بنابراین اگرچه قیمت طراحی سایت با کد نویسی بالاتر است، اما به وسیله کدنویسی می­توان قابلیت‌های چند سایت را در یک سایت گرد آورد. بنابراین در ساخت سایت با کد نویسی می­توان یک سایت چند بعدی ایجاد کرد. درحقیقت طراحی سایت با کد نویسی از انعطاف­پذیری بالایی برخوردار است.

معایب طراحی سایت با کد نویسی

اگرچه ساخت سایت با کد نویسی دارای مزایای بسیاری است. اما نمی‌توان از معایب آن غافل شد. درحقیقت هیچ روشی به ­طور مطلق بی­‌عیب و نقص نیست. همانطور که پیش­تر نیز بیان شد، قیمت طراحی سایت با کد نویسی قابل توجه است. اما هزینه طراحی سایت با کد نویسی تنها عیب این روش ساخت سایت نیست. همانطور که می‌دانید، ساخت سایت با کد نویسی به­طور اختصاصی صورت می­گیرد. اگرچه این امر از مزایا محسوب می­شود، ولی گاه خود باعث بروز مشکلاتی نیز می‌گردد. به ­طور مثال فرض کنید در بخشی از کدهای­ سایت باگی به ­وجود آید. از آنجایی که یافتن ایرادات کدنویسی با گذر زمان و به­ مرور صورت می‌گیرد، در این­صورت زمان زیادی طول می­کشد تا آن باگ شناسایی و رفع شود. پس تصمیم گرفتیم تا در این بخش از مقاله برخی از این عیوب را برایتان ذکر کنیم.

زمان‌بر بودن

یکی از سوالهایی که هنگام ساخت سایت با کد نویسی مطرح می­‌شود، زمان مورد نیاز برای طراحی آن است. زیرا هر چقدر پروسه طراحی سایت طولانی‌­تر شود، قیمت آن نیز افزایش می‌­یابد. واضح است که ساخت سایت با کد نویسی پروسه­‌ای زمان­بر است. چرا که در این شیوه تمامی مراحل خط ­به ­خط با کدنویسی پیش می‌رود. لذا زمان زیادی صرف طراحی و بارگذاری سایت می‌شود. همین امر سبب افزایش هزینه طراحی سایت با کد نویسی شده است.

زمان‌بر بودن

در طراحی سایت به شیوه کدنویسی، به­روزرسانی سایت کار مشکلی است. چرا که در هر به­روزرسانی، باید تمامی کدهای سیستم بازنگری شود. واضح است که این امر علاوه­­بر صرف زمان، بر قیمت طراحی سایت با کد نویسی تاثیر می‌­گذارد.

ساخت سایت با کد نویسی

عدم پشتیبانی

در ساخت سایت با کد نویسی به دلیل منحصر به فرد بودن کدها، پشتیبانی صرفاً توسط طراح صورت می­گیرد. البته این پشتیبانی محدود است. درواقع پشتیبانی­های سالانه از جمله هزینه طراحی سایت با کد نویسی می­باشد. لذا در صورت نیاز، شما باید این هزینه را نیز پرداخت کنید. در این­صورت می­توانید از تمامی مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و امنیت سایت خود را تضمین کنید.

بالا بودن قیمت طراحی سایت با کد نویسی

میزان هزینه از جمله موارد مهم در طراحی سایت است. با توجه به مطالب پیشین، قیمت طراحی سایت با کد نویسی قابل توجه است. زیرا ساخت سایت با کد نویسی پروسه­ای زمانبر است. به علاوه، ساخت سایت با این روش به­ طور اختصاصی صورت می‌­گیرد. بنابراین هزینه طراحی سایت با کد نویسی  بالا است.

طراحی سایت بدون کدنویسی در مقابل بالا بودن قیمت طراحی سایت با کد نویسی

گاهی پیش می­‌آید که برخی از افراد و شرکت‌ها به دنبال داشتن یک سایت‌ بدون استفاده از کدنویسی هستند. در این نوع طراحی، از سیستم‌های پیش­‌آماده­‌ای همچون وردپرس، دروپال و جوملا استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید، قیمت طراحی سایت با کد نویسی بالا است. بنابراین اگر هزینه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است سراغ طراحی سایت با کدنویسی نروید. درعوض می‌توانید از پلتفرم‌های آماده همچون وردپرس استفاده کنید. بدین­ ترتیب شما می‌­توانید هزینه طراحی سایت را کاهش دهید. به علاوه در آینده نیز هزینه­‌های کمتری برای توسعه وبسایتتان داشته باشید.

ازطرفی نیازی به برنامه­ نویسی و طراحی تمامی امکانات ساده از ابتدا نیست. بنابراین می‌­توانید از دست هزینه طراحی سایت با کد نویسی به کمک امکانات از پیش آماده­ شده، آسوده شوید. البته لازم ­به­ ذکر است که سایت‌های وردپرسی هرگز انعطاف‌­پذیری ساخت سایت با کد نویسی را نخواهند داشت. به همین دلیل جای تعجب نیست که هزینه طراحی سایت با کد نویسی بالاتر است.

قیمت طراحی سایت با کد نویسی

معایب طراحی سایت بدون کدنویسی

قیمت طراحی سایت بدون کدنویسی نسبت به قیمت طراحی سایت با کد نویسی بسیار کمتر است. اما هزینه پایین دلیلی بر بی­عیب بودن این نوع از طراحی نیست. پرواضح است که کدهایی نوشته شده توسط یک برنامه­ نویس بسیار منظم و اصولی‌­تر از کدهای قالب آماده است. به علاوه در بعضی از این قالب­ها ابزارهای سنگین وجود دارد که اغلب غیرضروری هستند. لذا همین امر سبب کاهش سرعت بارگذاری سایت می‌شوند. همچنین در طراحی سایت بدون استفاده از کدنویسی به دلیل وجود پلاگین­ها و نیز سیستم‌­های مدیریت محتوا، محدودیت­‌هایی برای طراح به­ وجود می‌­آید. به علاوه اگر حجم سایت بسیار بالا باشد، باید برای پیاده‌سازی آن از چندین پلاگین کمک گرفت. همین امر سبب کاهش سرعت سایت می‌­گردد. البته این موارد تنها عیوب طراحی سایت بدون کدنویسی نیست. در این بخش قصد داریم برخی از عیوب طراحی سایت بدین شیوه را، برایتان بیان ­کنیم.

امنیت پایین

 مهمترین مسئله در این طراحی پایین بودن امنیت نسبت به ساخت سایت با کد نویسی است. زیرا در طراحی با پلتفرم­های آماده از یک شیوه کدنویسی استفاده می­شود. لذا در صورت وجود یک باگ، امنیت تمامی این سایت­ها به خطر می­افتد. بعلاوه کد‌های این نوع از سایت در اختیار همگان قرار دارد. همین امر یک نقص امنیتی به­ شمار می‌آید. بنابراین قیمت طراحی سایت با کد نویسی با توجه به امنیت بالای آن قابل چشم­پوشی است.

انعطاف‌پذیری پایین

اگرچه تعداد قالب­های ساخت سایت بدون کدنویسی بسیار است، اما امکان هر نوع طراحی با این قالب­ها وجود ندارد. درحقیقت در افزودن امکانات به سایت با این شیوه طراحی تا حد زیادی دستتان بسته است. بنابراین اگر انعطاف‌­پذیری سایت برایتان از همیت بالایی برخوردار است، می­‌توانید با پرداخت قیمت طراحی سایت با کد نویسی هرآنچه که مدنظر دارید، به سایت خود بیافزایید.

ایجاد سایت‌های شبیه به هم

با وجود تنوع در قالب­های سایت­های بدون کدنویسی، باز هم امکان وجود سایت­‌های مشابه بسیار است. زیرا همانطور که مشخص است افراد بسیاری از این قالب­ها برای ساخت سایت خود استفاده می‌­کنند. البته با کمی شخصی­‌سازی این قالب­ها می‌توان تا حدودی این مشکل را حل نمود.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد ساخت سایت با کد نویسی و بدون کدنویسی مطالبی را ارائه کردیم. حال این سوال پیش می‌­آید که کدام روش برای طراحی سایت مناسب­تر است؟ پاسخ به این سوال با توجه به نیاز فرد استفاده ­کننده متفاوت است. زیرا  او کسی است که باید میزان هزینه قابل پرداخت موردنظر خود را تعیین کند. به علاوه هدف از طراحی سایت و زمان لازم برای طراحی طبق نظر او صورت می‌گیرد. اما می‌توان یک پاسخ کلی به این سوال داد. اگر به دسترسی و طراحی خاصی نیاز ندارید، از سایت بدون کد نویسی استفاده کنید. ولی اگر به دنبال یک سایت با ویژگی‌­های خاص هستید، طراحی سایت با کد نویسی برای شما بهتر است. زیرا اگرچه قیمت طراحی سایت با کد نویسی بالا است، اما از انعطاف­‌پذیری خوبی برخوردار است.میتوانید از طریق ارتباط با سیلروب از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

سؤالات متداول

طراحی سایت با کد نویسی، نوعی از طراحی سایت است که در آن برنامه نویسان با استفاده از کد نویسی مستقیم با زبان برنامه نویسی در کامپیوتر سایت را میسازند

از مزایای طراحی سایت با کد نویسی میتوان به وجود امنیت بالا در مقابل پرداخت قیمت طراحی سایت با کد نویسی و دسترسی‌های بالاتر در برابر بالا بودن قیمت طراحی سایت با کد نویسی و چند بعدی بودن سایت اشاره نمود

از جمله معایب طراحی سایت با کد نویسی میتوان به زمان‌بر بودن و زمان‌بر بودن و بالا بودن قیمت طراحی سایت با کد نویسی اشاره نمود



مقالات مرتبط

زبان های طراحی وب سایت

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان رابط اصلی بین سازمان‌ها و کاربران ایفای نقش می‌کنند. یک وب سایت موفق

Read More »
طراحی سایت مسکن

طراحی سایت مسکن و املاک

در دنیای امروزی پر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت به یکی از ابزارهای حیاتی برای جستجوی مسکن و خرید و فروش املاک تبدیل شده

Read More »
طراحی سایت املاک

طراحی سایت ارزان کرج

شاید آسان ترین و راحت ترین روش برای راه انداختن یک کسب و کار بدون هزینه‌های اضافه مثل اجاره، هزینه‌های آب و برق و گاز

Read More »
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها