طراحی سایت مسافرتی

طراحی سایت مسافرتی


در دنیای پرسرعت امروز که بسیاری از فعالیت‌ها به وسیله اینترنت و با سرعت بالا انجام می‌شود، وجود وبسایت برای هر کسب‌­وکاری امری ضروری به حساب می‌آید. از جمله مشاغلی که باید وارد سکوی دیجیتال شود، آژانس گردشگری است. درواقع آژانس­‌های گردشگری به کمک طراحی سایت مسافرتی می‌­توانند وارد دنیای بینهایت‌های تکنولوژی دیجیتال و آنلاین شوند. درنتیجه اعتبار خود را افزایش دهند. در این مقاله می­‌خواهیم در مورد هدف طراحی سایت آژانس مسافرتی، امکانات و ویژگی‌های این طراحی صحبت کنیم.

هدف از طراحی سایت مسافرتی

پرواضح است که مدیران آژانس مسافرتی تمایل به گسترش کسب‌­وکار خود دارند. اما چگونگی احقاق این موضوع سوالی است که ذهن بسیاری از این مدیران را به خود مشغول کرده است. بنابراین طراحان سایت مسافرتی درصدد برآمدند تا این خواسته­‌ی مدیران را تحقق بخشند. لذا این بخش به بیان اهدافی که طراحی سایت دفتر هواپیمایی دنبال می­‌کند می‌­پردازد.

قابل رویت بودن تبلیغات

آیا تا به حال دقت کرده­اید که هنگام رفت­‌وآمد در سطح شهر چقدر به بیلبوردهای تبلیغاتی توجه می‌­کنید؟ در بسیاری از اوقات آنقدر عجله برای رسیدن به مقصد و یا انجام یک کار بخصوص دارید که حتی متوجه وجود بعضی از بیلبوردها نمی‌­شوید. چه برسد به اینکه بخواهید به محتوای آنها توجه کنید. بنابراین هرچقدر هم که این بیلبوردها پررنگ و لعاب و دارای زرق­‌ و برق باشند، نمی­توانند تاثیر چندانی در کسب­وکار شما داشته باشند.

ازطرفی، دنیای اینترنت و فضای مجازی به خوبی جای خود را در میان قشرهای مختلف جامعه باز کرده است. به علاوه بسیاری از افراد با وجود مشغله فراوان، روزانه زمانی را در فضای مجازی می‌گذراند. بنابراین اگر می‌­خواهید در حوزه گردشگری به رونق قابل توجهی دست یابید، باید طراحی سایت دفتر هواپیمایی را جدی بگیرید.

معرفی خدمات

هدف اصلی از طراحی سایت اژانس مسافرتی، معرفی خدمات آژانس به مشتریان است. گاهی آژانس‌­های مسافرتی خدمات جدیدی برای مشتریان خود ارائه می‌­کنند. حتی امکان دارد که آنها برخی از خدمات خود را به دلایلی تغییر داده و یا حذف کنند. در چنین شرایطی اگر این آژانس‌ها برای طراحی سایت اختصاصی اقدام نکرده باشند، نمی‌­توانند به تمامی مشتریان خود اطلاع‌­رسانی کنند.

طراحی سایت اژانس مسافرتی

دسترسی آسان

کاربران فضای مجازی در هر ساعتی از شبانه‌­روز و در هر مکانی می‌­توانند وارد سایت شوند. همچنین آنها می­‌توانند به راحتی خدمات مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کنند.­ در واقع به کمک طراحی سایت مسافرتی، دسترسیِ آسان‌تر و سریع‌تر افراد برای تهیه‌ی بلیط فراهم می‌شود. بدین ­ترتیب با طراحی سایت آژانس مسافرتی، کاربران تنها با چند کلیک می‌­توانند به خدمات موردنظر خود دسترسی داشته باشند.

مزایای طراحی سایت مسافرتی

با توجه به موضوعاتی که تا اینجا عنوان شد، طراحی سایت مسافرتی دارای مزیت­‌های بسیاری است. در این بخش، به طور اجمالی برخی از این مزایا را برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • اطلاع‌­رسانی از آخرین شرایط سفرها
  • ارائه پکیج‌­های مختلف تخفیف برای مشتریان وفادار
  • ارائه پنل کاربری از انتخاب تا پرداخت هزینه و پشتیبانی
  • نمایش اطلاعات دقیق و جزئی تورها و ویزاها همراه با لیست قیمت
  • نمایش اطلاعات و خصوصیات هتل‌­های شما همراه با ظرفیت باقی‌مانده
  • امکان معرفی جاذبه‌­های گردشگری همراه با عکس و ویدئو برای جذابیت بیشتر
  • امکان اتصال به یک نرم‌­افزار فروش آنلاین
  • رزرواسیون آنلاین هتل و رزرواسیون آنلاین پرواز برای مخاطبان

البته ممکن است بسیاری از موارد ذکر شده در بالا برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد. بنابراین می­توانید بسته به سلیقه­‌ی خود این موارد را تغییر دهید.

عوامل تاثیرگذار بر موفقیت طراحی سایت مسافرتی

همانطور که پیش­تر نیز گفته شد، طراحی سایت دفتر هواپیمایی امری ضروری برای کسب­‌وکارهای حوزه گردشگری است. اما طراحی سایت به تنهایی نمی‌تواند سبب جذب مخاطب شود. بنابراین برای یافتن مخاطب هدف و جذب آن، رعایت یکسری اصول ضروری است. در این بخش به بیان برخی از این اصول می‌پردازیم.

ویژگی‌های گرافیکی طراحی سایت آژانس مسافرتی

زیبایی بصری از مواردی است که در همه­‌ی امور مورد توجه است. لذا در طراحی سایت دفتر هواپیمایی نیز باید این مورد را مدنظر قرار داد. توجه به این مسئله می‌­تواند در امر برندسازی تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین هنگام طراحی یک هویت بصری، لازم است از المان‌های مناسب بهره گرفته شود.

طراحی سایت دفتر هواپیمایی

برخورداری از چند زبان

با رونق و گسترش طراحی سایت مسافرتی، بسیاری از این سایت‌ها به صورت بومی فعالیت می‌­کنند. بدین‌صورت که برای معرفی و نمایش مناطق تاریخی و گردشگری هر منطقه، طراحی جداگانه‌ای در نظر می‌گیرند. بدین ­ترتیب می‌­توانند به نحو شایسته‌­ای پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند. همین امر لزوم برخورداری از قابلیت چندزبانه را برای طراحی سایت دفتر هواپیمایی نشان می­‌دهد. زیرا بازدیدکنندگان سایت‌های مسافرتی تنها محدود به یک قشر خاص و یک زبان نمی­‌شوند. بلکه افراد گوناگون و با زبان‌های مختلف ممکن است از یک سایت مسافرتی دیدن و از خدمات آن استفاده کنند.

خدمات سایت مسافرتی

از جمله مهمترین کاربرد طراحی سایت اژانس مسافرتی معرفی خدماتی شرکت موردنظر است. لذا به کمک یک سفارش طراحی سایت استاندارد و اصولی می‌توان شرایطی را برای مشتریان فراهم نمود تا بتوانند اقدامات مربوط به رزرو بلیط، رزرو تور، انتخاب هتل، پرداخت هزینه و… خودشان انجام دهند.

ازسوی­­ دیگر به کمک طراحی سایت گردشگری می‌­توانید به معرفی هرچه بهتر اماکن گردشگری بپردازید. برای دستیابی به این منظور می‌توان از تصاویر مکان معرفی شده در سایت استفاده کرد.

دسته‌بندی موضوعات

از دیگر عوامل موثر بر موفقیت در طراحی سایت گردشگری، تفکیک سایت به بخشهای متفاوت موضوعی است. به­ طور مثال، می‌توان کلیه اطلاعات تورهای گردشگری را به طور جداگانه در سایت قرار داد. همچنین دسته بندی صحیح تورهای هوایی، زمینی، داخلی و یا خارجی امکان گشت و گذار راحت‌تری در سایت به کاربر شما می‌دهد. این عمل، موجب جلب رضایت مشتریان می‌شود.

توجه به امنیت در طراحی سایت مسافرتی

همانطور که می‌دانید در استفاده از سایتهای خدماتی با داده و اطلاعات کاربران مواجه هستیم. بنابراین توجه به امنیت در طراحی سایت دفتر هواپیمایی امری بسیار ضروری است. پس باید برای دریافت گواهینامه‌ی SSL برای تبدیل پروتکل دامنه به https اقدام شود. به علاوه دارا بودن نشان نماد تجارت الکترونیکی سبب افزایش اعتبار سایت می‌شود. در امتداد رعایت این امر، جذب کاربر اتفاق می‌افتد.

تولید محتوای اصولی

مطمئن باشید هیچ‌چیز به اندازه تولید محتوای درست و اصولی به پیشرفت سایت شما کمک نخواهد کرد. در محتوایی که داخل سایت خود قرار می‌دهید حتما به صحت اخبار توجه داشته باشید. به علاوه، در مورد جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و تاریخ هر شهر توریستی اطلاعات مفیدی در اختیار بازدیدکنندگان سایت خود قرار دهید. بخشی از تولید محتوای شما نیز باید به نحوه برگزاری تورهای مسافرتی آژانستان باشد تا بتوانید به ابهامات مسافران خود پاسخ داده و رضایت آنها را جلب کنید.

مسیریابی در منوها

در طراحی سایت آژانس مسافرتی توجه به نوع ساختار منو (Menu) مهم است. برخی از طراحان منوهای کشویی را از بالا به پایین و برخی دیگر منوهای کنار هم را ترجیح می‌­دهند. در هر حالت باید طراحی به گونه‌­ای باشد که، مخاطب دچار سردرگمی نشود. به ­طوری که بازدیدکنندگان مسیر حرکت هدف خود را، در سایت به ­راحتی بیابند.

تاثیر طراحی سایت مسافرتی در میزان فروش

همه­‌ی ما تمایل داریم که در مسیر کسب ­و کار خود به افزایش درآمد دست یابیم. درحقیقت افزایش میزان درآمد، جزو اهداف اصلی بسیاری از افراد است. پرواضح است که صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت می­‌خواهیم به چگونگی افزایش درآمد کارکنان آژانس­‌های مسافرتی از طریق طراحی سایت دفتر هواپیمایی اشاره کنیم.

افزایش جذب مخاطب

در­ واقع طراحی سایت مسافرتی بخش مهمی از بازاریابی آنلاین به حساب می­‌آید. سایت­های گردشگری می­‌توانند نقش یک ویترین را ایفا کنند. به علاوه با کمی خلاقیت در شیوه‌­های نوین بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، می‌­توانید خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

افزایش مشتری

جالب است بدانید بیشترین درصد برداشت اولیه مخاطبان از بیزنس و خدمات شما، منوط به ساختار طراحی سایت است. حال اگر کیفیت طراحی سایت دفتر هواپیمایی قابل توجه باشد، تعداد بازدیدکنندگان افزایش پیدا می‌کند. به علاوه با معرفی و توضیح دقیق در مورد خدمات خود می‌­توانید کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید. این ویژگی درنهایت منجر به افزایش تعداد مشتریان وفادار می‌شود.

مدیریت زمان و منابع

تفاوتی ندارد که شما صاحب آژانس مسافرتی کوچک یا بزرگ هستید. در هر صورت مدیریت تور و پرواز مخصوصاً در برخی از ایام سال دردسرساز است. حال اگر قرار باشد همه چیز طبق روال سنتی پیش برود، این مشکل دوچندان می‌شود. تصور کنید همه یا بخشی از فعالیت خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. در این‌صورت شما می‌­توانید مدیریت منابع و زمان خود را در دست گیرید. به علاوه می‌­توانید با ایجاد یک درگاه اینترنتی برای پرداخت وجه، شرایطی را برای خرید و رزرو آنلاین به­ وجود آورید. بدین ­ترتیب رضایت کاربرانی را که تمایل به صرفه‌جویی در زمان دارند، جلب خواهید کرد.

طراحی سایت آژانس مسافرتی

در­واقع طراحی سایت مسافرتی بخش مهمی از بازاریابی آنلاین به حساب می­‌آید. سایت­‌های گردشگری می‌توانند نقش یک ویترین را ایفا کنند. به علاوه با کمی خلاقیت در شیوه‌­های نوین بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، می‌­توانید خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

تاثیرگذاری بصری بر مشتریان

ارائه تصاویر و محتوای آموزشی و جذاب از مقصد‌ها و تجربیات مسافرتی می‌تواند مشتریان را جذب کند و آنها را ترغیب به رزرو کند. با طراحی سایت مسافرتی می‌توانید هر لحظه و هر جا تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و زیبا را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. با تمرکز بر افزایش جذابیت و کیفیت فیلم‌ها و تصاویرتان می‌توانید بیش از پیش مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار بدهید. یکی از مناسبترین راه‌هایی که می‌توانید این فایلها را به دست مسافران آژانس خود برسانید، طراحی سایت مسافرتی است تا به این شکل بتوانید مشتریان بیشتری برای آژانس خود جذب کنید.

افزایش فروش از طریق محتوای آموزشی

مطالب آموزشی در سایت آژانس مسافرتی، ابزاری قدرتمند برای جلب و ترغیب مشتریان به رزرو تورها و سفرها هستند. این محتواها با ارائه اطلاعات مفید و تجربیات واقعی از مقصد‌ها، مشتریان را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی سفرهای خود یاری می‌کنند. همچنین، این مطالب به افزایش اعتماد مشتریان به آژانس مسافرتی کمک، و از اهمیت آن برای تجربه مسافرتی بهتر آگاهی ایجاد می‌کنند. این اعتماد و آگاهی، باعث افزایش میزان رزروها و در نهایت افزایش فروش برای آژانس مسافرتی می‌شود.

طراحی سایت مسافرتی، مناسبترین راه برای افزایش تعامل با مشتریان

طراحی سایت مسافرتی تاثیر چشمگیری بر تعامل با مشتریان و افزایش فروش دارد. یک وب‌سایت جذاب، ساده و کارآمد ترغیب مشتریان را به بررسی اطلاعات بیشتر و رزرو سفرها می‌کند. ارائه اطلاعات دقیق و مفهومی، نقش مهمی در افزایش اعتماد مشتریان به آژانس مسافرتی دارد. همچنین، امکانات تعاملی مثل چت آنلاین و فرم‌های تماس سریع به ارتقاء تعامل با مشتریان کمک می‌کنند. از طرفی، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات و واکنش‌گرایی به تلفن همراه باعث جلب ترافیک بیشتر و تبدیل بیشتر مشتریان به خریداران می‌شود. به کل، طراحی سایت مسافرتی به عنوان ویترین مجازی، تأثیر مثبت و چشمگیری بر تعامل مشتریان و افزایش فروش دارد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا دلایل ضرورت طراحی سایت برای آژانس­‌های گردشگری را بیان کنیم. اگر شما مدیر یک دفتر هواپیمایی هستید، می­توانید طراحی سایت مسافرتی خود را به ما بسپارید. یا اگر فکر می‌کنید بودجه کافی برای این کار ندارید، می‌توانید از خدمات طراحی سایت ارزان قیمت سیلروب استفاده کنید. تیم سیلروب با بکارگیری افراد متخصص می‌­تواند بنا به سلیقه و نیاز شما اقدام به طراحی سایت اژانس مسافرتی نمایند.

سوالات متداول

امروزه در دنیای کسب و کار دیجیتال هر بیزینسی به یک وبسایت و پایگاه خوب برای معرفی خدمات خودشون ودیده شدن در بستر فضای مجازی دارد که آژانس مسافرتی هم از این قاعده مستثنی نیست.

در جواب به این پرسش باید گفت هم بله و هم خیر.زیرا شما اگر تنها یک مغازه برای کسب و کار خود داشته باشید به معنای فروش نیست و نیاز به تبلیغات دارید که به این بهینه سازی و تبلیغات در دنیای گوگل سئو میگویند که کلید افزایش مشتری و فروش شماست

در کمترین حالت ممکن طراحی سایت مسافرتی از 2 میلیون تومان در سیلروب آغاز میشود

خدماتی چون دسته بندی موضوعی - فروش آنلاین بلیط - مسیریابی در منو ها - امنیت و ...



مقالات مرتبط

زبان های طراحی وب سایت

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان رابط اصلی بین سازمان‌ها و کاربران ایفای نقش می‌کنند. یک وب سایت موفق

Read More »
طراحی سایت مسکن

طراحی سایت مسکن و املاک

در دنیای امروزی پر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت به یکی از ابزارهای حیاتی برای جستجوی مسکن و خرید و فروش املاک تبدیل شده

Read More »
طراحی سایت املاک

طراحی سایت ارزان کرج

شاید آسان ترین و راحت ترین روش برای راه انداختن یک کسب و کار بدون هزینه‌های اضافه مثل اجاره، هزینه‌های آب و برق و گاز

Read More »
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد
میلاد
1 سال قبل

سلام ممنون از سایت خوبتون مطلبتون عالی بود حتما بازم به سایتتون سر میزنم فقط شبکه های اجتماعی هم دارید؟مثلا اطلاع رسانی مقالات جدید و اینا خیلی خوب میشد

Taha
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  میلاد

سلام دوست عزیز ممنون از اینکه به سایت ما سر میزنید همچنین میتونید از طریق ارتباط با سیلروب به شبکه های اجتماعی ما هم دسترسی داشته باشید

ترانه
ترانه
10 ماه قبل

سلام ممنون از مطلب مفیدتون
میخواستم بدونم طراحی سایت برای یک آژانس مسافرتی در بستر وردپرس هم امکان پذیره؟ یا حتما باید برنامه نویسی باشه؟

بهزاد
بهزاد
10 ماه قبل

امکانش هست سایت رو با وردپرس بسازیم ولی بخش فروشش برنامه نویسی باشه؟