طراحی سایت موسیقی

طراحی سایت موسیقی


طراحی سایت موسیقی

بی‌آن که توجه کنیم، موسیقی به یکی از بخش‌های جدانشدنی روزمره ما تبدیل شده است. اغلب اوقات انجام کارها، رفت و آمد به دانشگاه و محل کار، طول مسیر مسافرت، اوقات استراحت و … را با پخش کردن موزیک آغاز می‌کنیم. موسیقی، آهنگ روح و احساس ماست و بیشتر ما با گوش کردن به آهنگ‌ها خاطرات روزهای رفته خود را یادآوری می‌کنیم. به همین دلیل در دسترس بودن سایتی که مرجع تمام آهنگ‌های قدیمی و جدید است، برای طرفداران موسیقی موهبتی بزرگ به شمار می‌رود. پس در این مقاله به نکاتی که در هنگام سفارش طراحی سایت موسیقی به آن نیاز دارید اشاره می‌کنیم.

طراحی سایت موسیقی
طراحی سایت موسیقی

ساخت سایت موزیک

طراحی سایت موسیقی ایده‌ایست که اغلب به ذهن خوانندگان و موسیقی‌سازها برای معرفی کارهای خود به طرفدارانشان می‌رسد. اما سایت شخصی هنرمندان عرصه موسیقی، فقط محدود به کارهای شخصی آنها می‌شود و نمی‌تواند مرجع مناسبی برای دانلود تعدادی آهنگ از یک سبک خاص به حساب بیاید. از این جهت وجود یک سایت که تمام سلایق موسیقی را پاسخ دهد، موردی است که اغلب طرفداران موسیقی به آن نیاز دارند.

امکاناتی که در طراحی سایت موسیقی باید به خاطر داشته باشید

حال که تصمیم به طراحی سایت موسیقی گرفته‌اید، بهتر است برای طراحی اصولی‌تر نکاتی را رعایت کنید. در صورتی که نیاز دارید می‌توانید از طریق صفحه ارتباط با سیلروب، به راه‌های ارتباطی ما در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف سیلروب دسترسی داشته باشید. همچنین پشتیبان‌ها ما در بخش گفتگوی آنلاین نیز به سوالات شما پاسخ می‌دهند. در این مشاوره تیم فنی ما، سایت مورد نظر شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و پیشنهادات خود را در جهت بهبود کیفیت و بازدهی بیشتر سایت به شما ارائه خواهد کرد. در این بخش به امکانات عمومی که در طراحی سایت موسیقی باید لحاظ کنید می‌پردازیم. 

طراحی سایت موسیقی

جست‌وجوی پیشرفته

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که در طراحی سایت موسیقی باید در نظر بگیرید، امکان جست‌وجوی پیشرفته است. در سایت‌های دانلود آهنگ، با یک فایل متنی قابل رویت روبه‌رو نیستیم. اگر به دنبال آهنگ خاصی باشیم باید تک تک موسیقی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم که این کار بسیار دشوار است. بنابراین وجود امکان جست‌وجوی پیشرفته روند پیدا کردن موسیقی مورد نظر را سرعت می‌دهد. فیلدهای جست‌وجوی پیشرفته در ساخت سایت آهنگ باید شامل نام خواننده، نام آلبوم، سال ساخت و سبک موسیقی باشد. همچنین وجود متن آهنگ کمک خیلی زیادی به یافتن سریع آهنگ می‌کند.

طراحی سایت موسیقی

پخش زنده موسیقی

از ملزومات غیر قابل چشم پوشی طراحی سایت موزیک، قسمت پخش آنلاین است. تصور کنید شما در حال دانلود تعدادی آهنگ برای لیست پخش خود هستید. اگر در طراحی سایت موسیقی بخش پخش زنده فعال نباشد، شما ناچارید تمام آهنگ‌ها را دانلود کنید و پس از دانلود، آهنگ‌هایی که متناسب سلیقه‌تان هستند را انتخاب کنید. این کار زمان و اینترنتی زیادی از شما تلف می‌کند. راه حل مناسب‌تر این است که از طریق پخش آنلاین، قسمتی از آن را گوش دهید و اگر باب میلتان بود دانلود کنید.

ساخت سایت آهنگ

دسته‌بندی دقیق و متنوع

دسته‌بندی‌هایی که هنگام طراحی سایت موسیقی در نظر می‌گیرید اهمیت بالایی دارد. این دسته بندی‌ها باید به گونه‌ای باشد که مخاطب شما را دقیقا به سبک مورد نظر خود برساند. همچنین دسته‌بندی‌ها باید بر اساس مختلفی مانند نام خواننده، سبک موسیقی(پاپ، سنتی، رپ و …)، شاد یا غمگین، فارسی، محلی یا خارجی و … تقسیم‌بندی شود. این کار شنونده را به لیست پخش مورد علاقه خود نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود احساس رضایت بیشتری از سایت موسیقی شما داشته باشد.

طراحی سایت موسیقی

‌اشتراک گذاری

وجود لینک و دکمه اشتراک‌گذاری در طراحی سایت موسیقی، یکی از ویژگی‌هایی است که کار کاربران سایت شما را تا حد زیادی راحت‌تر خواهد کرد. تجربه ثابت کرده که وجود امکانات جزئی، ولی کاربردی ناخودآگاه باعث خوشنودی کاربر می‌شود و میزان رضایت از سایت شما را بالا می‌برد. دقت کردن به همین مسائل ساده می‌تواند ترافیک سایت شما را بالا ببرد و آن را در دید کاربران به یکی از با کیفیت‌ترین سایت‌ها در حوزه ساخت سایت موسیقی تبدیل کند.

طراحی سایت موسیقی

متن ترانه

جای ابهامی وجود ندارد که بودن متن ترانه در سایت تا چه میزان می‌تواند کیفیت طراحی سایت موسیقی شما را بهبود بخشد. یکی از مزایایی که اضافه کردن متن ترانه به سایت دارد، تسریع در روند سئوی سایت شماست. این کار به انتخاب و دانلود آهنگ به کاربر کمک زیادی می‌کند. علاوه بر آن راهنمای با ارزشی برای فهم درست و بهتر موسیقی‌های محلی یا خارجی است.

قابلیت‌های ساخت سایت موسیقی

تبلیغ و فروش

پر درآمدترین بخش طراحی سایت موسیقی، بخش فروش ابزار و وسایل مربوط به موسیقی است. تبلیغات و آگاهی‌های سایت نیز سود زیادی برای شما خواهند داشت.

همیشه موزیک!

هر وقت که اراده کنید و هر زمان که به یاد یک موسیقی قدیمی خاطره‌انگیز بیفتید، به آهنگ‌های خود دسترسی خواهید داشت. می‌توانید دانلود کنید و از گوش دادن به آن لذت ببرید!

دسته بندی انواع موزیک

در طراحی سایت موسیقی حتما به دسته‌بندی دقیق آهنگ‌ها توجه کنید. این دسته‌بندی‌ها بهترین راهنمای کاربران برای رسیدن به لیست پخش مورد نظر هستند.

دسترسی به متن آهنگ

در صورتی که از طرفداران آهنگ‌های خارجی یا محلی باشید، با در دسترس بودن متن آهنگ می‌توانید متوجه بخش‌هایی از آهنگ که برایتان نامفهوم‌تر است شوید

آهنگ‌های پیشنهادی

کاربرتان را وسوسه کنید! لیستی از موسیقی‌های مشابه آهنگی که کاربرتان جست‌وجو کرده را قرار دهید تا او را برای گشت و گذار بیشتر در سایتتان ترغیب کنید. به همین راحتی!

موزیک ویدیو

یکی دیگر از مواردی که طرفداران موسیقی خیلی به آن علاقه دارند، تماشای موزیک ویدیوی آهنگ محبوب آنهاست. پس همیشه سعی کنید در بخش موزیک ویدیو به‌روز باشید تا بهترین سایت موسیقی شوید!

طراحی سایت موزیک

کسب درآمد از طریق طراحی سایت موسیقی

برای افرادی که قصد راه اندازی یک وبسایت را دارند همیشه این سوال مطرح است که چگونه می‌توانند از سایت کسب درآمد کنند؟ همانطور که می‌دانید یک سایت به هزینه‌هایی برای راه‌اندازی و نگهداری نیاز دارد. بنابراین شما باید بتوانید درآمدی از سایت خود داشته باشید تا این هزینه‌ها را پوشش دهد. در صورتی که علاقه‌مند به طراحی سایت موسیقی دارید، می‌توانید با فروش محصولات هنری درآمدی کسب کنید. همچنین در صورتی که سایت شما از نظر سئو پیشرفت مناسبی داشته باشد، می‌توانید از طریق تبلیغات نیز به درآمد مناسبی برسید. اگر دوست ندارید که سایتتان به خاطر تبلیغات متفرقه شلوغ شده و از فضای مربوط به موسیقی دور شود، می‌توانید فقط به تبلیغات مربوط به سایتتان اجازه انتشار بدهید. این تبلیغات شامل فروش بلیط، اطلاع رسانی‌ کنسرت‌های مختلف، فروش تجهیزات استدیوها، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی طرفداران خوانندگان و … است.

و در انتها به اینجا رسیدیم

به جرئت می‌توان گفت آمار افرادی که هیچ علاقه‌ای به موسیقی ندارند در دنیا از یک درصد بیشتر نخواهد شد! موسیقی با هر نوع سبک و سیاقی با روزمره مردم عجین شده است. شاید در نگاه اول این گونه به نظر نرسد اما سایت‌هایی با موضوع موسیقی از پربازدیدترین دسته‌بندی سایت‌ها هستند. بنابراین اگر ایده طراحی سایت موسیقی به ذهن شما هم رسیده است، مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد. البته به شرطی که از چند و چون آن و همچنین مسائل و نکات فنی مسلط باشید. که برای این موضوع نیز جای نگرانی نیست. چرا که ما در بخش پشتیبانی و مشاوره سیلروب در کنار شما هستیم تا تمام اطلاعات لازم در زمینه طراحی سایت موزیک را در اختیار شما قرار دهیم.



مقالات مرتبط

زبان های طراحی وب سایت

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان رابط اصلی بین سازمان‌ها و کاربران ایفای نقش می‌کنند. یک وب سایت موفق

Read More »
طراحی سایت مسکن

طراحی سایت مسکن و املاک

در دنیای امروزی پر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت به یکی از ابزارهای حیاتی برای جستجوی مسکن و خرید و فروش املاک تبدیل شده

Read More »
طراحی سایت املاک

طراحی سایت ارزان کرج

شاید آسان ترین و راحت ترین روش برای راه انداختن یک کسب و کار بدون هزینه‌های اضافه مثل اجاره، هزینه‌های آب و برق و گاز

Read More »
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها