طراحی سایت بدون کد نویسی

طراحی سایت بدون کد نویسی


در حالی که تمام کسب‌و‌کارها درصدد شناساندن سریع‌تر بیزینس خود به مخاطبانشان هستند، موضوع طراحی سایت یکی از بحث برانگیزترین چالش‌ها به نظر می‌رسد. از چند جهت می‌توان این مسئله را مورد بررسی قرار داد. کیفیت، کارایی، نتیجه‌بخشی، زمان و هزینه از جمله‌ی آنهاست. در مقاله قبل در مورد قیمت طراحی سایت با کد نویسی توضیح دادیم. شاید مشکلاتی که این نوع از سایت‌ها داشتند شما را برای سفارش طراحی سایت کمی دلسرد کرده باشد. اما جای نگرانی نیست. چرا که ما با یک پیشنهاد جایگزین به کمک توسعه کسب و کار شما آمده‌ایم. کنار ما باشید تا در این مقاله ضمن مرور کوتاه بر سایت کدنویسی، درباره طراحی سایت بدون کد نویسی بیشتر اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

ساخت سایت بدون کد نویسی

طراحی سایت با کد نویسی چیست؟

اصلی‌ترین شیوه‌ی راه اندازی وبسایت، طراحی سایت با کد نویسی است. این روش قبل از ورود cmsها و طراحی سایت بدون کد نویسی، تنها سیستم طراحی سایت بود. در این شیوه، از طرف کارفرما پروپزالی تهیه می‌شود و در اختیار طراح سایت قرار می‌گیرد. این پروپزال حاوی تمام خواسته‌هایی است که کارفرما در نهایت از سایت خود انتظار دارد. تیم برنامه نویسی و طراحی سایت سیلروب، پس از بررسی دقیق ویژگی‌های مورد نظر شما، برنامه ریزی اولیه را انجام می‌دهد و بر اساس یک تقویم اجرایی اصولی و دقیق، پروژه شما را پیش می‌برد.

مزایا و معایب طراحی سایت با کد نویسی

در مقاله قبل دلیل بالا بودن قیمت طراحی سایت با کد نویسی را برای شما شرح دادیم. همچنین در آن مقاله به معایب و مزایای طراحی سایت با کد نویسی نیز پرداخته شد. اما اگر بخواهیم پیش از این که به سراغ طراحی سایت بدون کدنویسی برویم، به طور خلاصه ویژگی سایت کدنویسی را با هم بررسی کنیم. طراحی سایت برنامه نویسی به دلیل یونیک بودن کدها امنیت بیشتری نسبت به طراحی سایت بدون کد نویسی دارد. در سایتهای برنامه نویسی، به راحتی می‌توان یک سایت با ویژگی‌های منحصر به فرد ایجاد کرد. به علاوه در برنامه نویسی، بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید سناریو مورد نظر خود را پیاده سازی کنید، بدون این این که نگران بروز اختلال در روند کارکرد سایتتان باشید. ایجاد سطح دسترسی‌های مختلف برای ادمین‌ها و کاربران سایت، از دیگر ویژگی‌های مهم طراحی سایت برنامه نویسی است.

ساخت سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت بدون کد نویسی چیست؟

ممکن است خواندن مقاله قبل و مشکلاتی که یک سایت برنامه نویسی دارد، شما را برای داشتن یک وبسایت مردد کرده باشد. یا این که این سوال برایتان به وجود آماده باشد که آیا راه جایگزین برای داشتن یک وب سایت وجود دارد؟ اگر این دغدغه ذهنی برایتان به وجود آمده باشد، پیشنهاد تیم سیلروب به شما، طراحی سایت بدون کد نویسی است.

در این روش از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌شود. معروف‌ترین CMS دنیا وردپرس است. نزدیک به 70 درصد سایت‌هایی که بدون کد نویسی طراحی شده‌اند از وردپرس استفاده کرده‌اند. البته می‌توانید از برخی سیستم‌های سایت‌ساز رایگان هم استفاده کنید. اما آنها هم مشکلات خاصی دارند. برای مثال پشتیبانی خدمات، فقط محدود به همان سیستم است و افراد دیگر نمی‌توانند مشکلات سایت شما را حل کنند. یا این که توسعه آن فقط به دست متخصصین همان سیستم امکان‌پذیر است.

مزایای طراحی سایت بدون کد نویسی

برای این که بیشتر با طراحی سایت بدون کدنویسی آشنا شوید، در ادامه این بخش در مورد برخی از مزیت‌های طراحی سایت بدون کد نویسی را برای شما توضیح می‌دهیم. در این مقاله  مقاله‌های قبلی بارها به این موضوع اشاره کردیم که در ساخت سایت بدون کد نویسی زمان و هزینه کمتری صرف می‌شود. توصیه ما به شما این است که برای این که بتوانید مقایسه دقیقتر و جامع‌تر سری به مقاله طراحی سایت با کد نویسی بزنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با دید بازتر بتوانید درباره شیوه طراحی سایت خود تصمیم بگیرید.

طراحی سایت بدون کد نویسی

راه‌اندازی بی‌دردسر

برای راه‌اندازی سایت برنامه نویسی، علاوه برنیاز به یک سرور قدرت‌مند، لازم است تا یک فرد متخصص به اصول دوآپس این کار را انجام دهد. آنلاین کردن سایت برنامه نویسی کار پیچیده‌ایست و راه‌اندازی آن به زبان برنامه نویسی و تکنولوژی ساخت آن بستگی دارد. در صورتی در طراحی سایت بدون کد نویسی، به راحتی و فقط با چند کلیک سایت شما روی هاست بالا می‌آید.

ایجاد تغییرات ظاهری در کمترین زمان

در یک سایت کدنویسی، اعمال تغییرات در ظاهر سایتتان کاری پیچیده خواهد بود. چرا که باید از طریق کدها دست به این تغییرات بزنید. اتصال Front سایت از طریق API به Backend کار شما را دشوار خواهد کرد. چرا که با کوچکترین اشتباهی کل سایت شما مختل می‌شود. در صورتی که در طراحی سایت بدون کد نویسی می‌توانید به راحتی تغییرات مورد نظر خود را از طریق صفحه‌سازها روی سایت اعمال کنید. هر چند ممکن است محدودیت‌هایی در این باره داشته باشید اما تا حد زیادی نیاز شما را پاسخ می‌دهد.

پشتیبانی راحت‌تر

پشتیبانی و رفع باگ از سیستم‌های عمومی به مراتب راحت‌تر است. چرا که بیشتر توسعه‌دهندگان با ساختار این نوع کد آشنا هستند و می‌توانند دانش خود را در این زمینه با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در طراحی سایت بدون کد نویسی به ویژه با وردپرس، توسعه دهندگان و برنامه نویسان بی‌شماری می‌توانند از تمام دنیا در پیشرفت سایت شما مشارکت داشته باشند!

طراحی سایت بدون کد نویسی

ملزومات ساخت سایت بدون کدنویسی

 شما برای ساخت سایت بدون کد نویسی نیاز دارید تا ابزارهایی در اختیار داشته باشید. داشتن برخی از این ابزارها الزامی است. اما برخی دیگر بسته به سلیقه یا نیاز شما متغیر است. اولین و مهم‌ترین نیاز شما برای راه‌اندازی و طراحی سایت بدون کد نویسی، هاست یا سرور است. هاست یا سرور بستری است که سایت شما روی آن آنلاین می‌شود. به بیانی دقیق‌تر هاست فضایی که کدها و سایر اطلاعات سایت شما، اعم از تصاویر، فایل‌ها و ویدئوها در آن قرار می‌گیرد. مورد بعدی، دامنه یا Domain سایت است. دامنه در حقیقت آدرس سایت شماست که کاربر می‌تواند با داشتن نشانی الکترونیکی به سایت شما دسترسی داشته باشد. آدرس هر سایت منحصر به فرد است و تمام صفحات مربوط به یک سایت با همان دامنه نشانه گذاری می‌شوند.

هزینه طراحی سایت بدون کد نویسی به چه عواملی بستگی دارد؟

هرچند ساخت سایت بدون کدنویسی هزینه به مراتب کمتر از سایت برنامه نویسی دارد، اما در نهایت نمی‌توان یک هزینه مشخص برای آن در نظر گرفت. اولین عامل تاثیرگذار در قیمت ساخت سایت بدون کد نویسی، کیفیت هاست یا سرور است. هزینه خرید هاستی که بتوان یک سایت وردپرسی در آن راه‌انداخت از مبلغ ماهانه 10 هزار تومان آغاز می‌شود. این مبلغ تا رقم ماهانه 600 هزار تومان هم می‌تواند افزایش داشته باشد. بنابراین کیفیت و نوع هاستی که خریداری می‌کنید اولین و مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت نهایی طراحی سایت بدون کدنویسی است.

نوع قالبی که خریداری می‌کنید، هم چنین تعداد افزونه‌های مورد نیاز شما در طول کار، از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت تمام شده کار شماست. از دیگر عواملی که بر قیمت طراحی سایت بدون کد نویسی تاثیر گذار است، پسوند دامنه‌ی انتخابی شماست. تعداد صفحات سایت و میزان ویرایش مورد نظر روی قالب هم می‌تواند تا حدودی بر قیمت تمام شده موثر باشد.

طراحی سایت بدون کد نویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی در سیلروب

 تیم سیلروب با داشتن تجارب بسیار در طراحی سایت بدون کد نویسی می‌تواند پروژه‌های شما را با بالاترین کیفیت انجام دهد. پروژه‌های وردپرس با ساختارهای مختلفی در سیلروب طراحی می‌شوند. در ساده‌ترین نوع سایت، تیم ما بعد از بررسی دقیق خواسته‌های شما، یک یا چند قالب وردپرس به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید تم مورد نظر خود را انتخاب کنید. قالب انتخابی پس از نصب و راه‌اندازی توسط ما، متناسب با موصوع سایت شما شخصی سازی می‌شوند. این شخصی سازی به این معناست که با توجه به محتوا و اطلاعات شما، صفحات را مطابق قابلیت‌های قالب بازطراحی می‌کنیم. این نوع از ساخت سایت بدون کدنویسی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و به صرف هزینه زیادی احتیاج ندارید.

در نوع پیشرفته‌تر طراحی سایت بدون کد نویسی یک شِمای گرافیکی اختصاصی برای سایت شما طراحی می‌شود. پیاده سازی ui می‌تواند به صورت اختصاصی یا نیمه اختصاصی صورت بگیرد. ساخت قالب جدید یا همان پیاده سازی اختصاصی مستلزم هزینه و زمانی مشابه طراحی سایت با کد نویسی است. پیاده سازی نیمه اختصاصی با صفحه‌سازها انجام می‌شود که زمان و هزینه‌ی اجرای آن با توجه به نوع سایت و طرح گرافیکی شما متغیر است. معمولا پیاده سازی نیمه اختصاصی طرفدار بیشتری دارد. چرا که با هزینه بسیار کمتر نسبت به برنامه نویسی، می‌توانید سایتی با سلیقه شخصی خود داشته باشید. شما می‌توانید برای اطلاع از تعرفه‌های سایت نیمه اختصاصی با پشتیبانی سیلروب در ارتباط باشید.

سخن پایانی

پیشتر درباره معایب و مزایای سایت‌های برنامه نویسی حرف زدیم. در این مقاله نیز سعی شد تا حد ممکن ابعاد مختلف طراحی سایت بدون کد نویسی را بررسی کنیم. در انتها شما تصمیم گیرنده‌اید! اگر تا اینجای کار مطالب ما را دنبال کرده‌اید اما هنوز بابت شیوه طراحی سایت خود اطمینان حاصل نکرده‌اید و نمی‌دانید چه روشی برای سیستم شما مناسب‌تر است جای نگرانی نیست! شما می‌توانید از طریق ارتباط با سیلروب و پشتیبانی آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان سیلروب بهره‌مند شوید.

طراحی سایت بدون کد نویسی
سؤالات متداول

به سایت هایی، سایت بدون کد نویسی میگویند که با یک cms آماده که قبلا کدهای آن نوشته شده و فقط بسته به نیاز شما تغییر پیدا میکند.

بله، نسبت به سایت های برنامه نویسی شده از صفر بسیار ارزان تر میباشد

بستگی به نیاز شما دارد اما تقریبا از 2 میلیون تومان شروع میشود



مقالات مرتبط

زبان های طراحی وب سایت

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان رابط اصلی بین سازمان‌ها و کاربران ایفای نقش می‌کنند. یک وب سایت موفق

Read More »
طراحی سایت مسکن

طراحی سایت مسکن و املاک

در دنیای امروزی پر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت به یکی از ابزارهای حیاتی برای جستجوی مسکن و خرید و فروش املاک تبدیل شده

Read More »
طراحی سایت املاک

طراحی سایت ارزان کرج

شاید آسان ترین و راحت ترین روش برای راه انداختن یک کسب و کار بدون هزینه‌های اضافه مثل اجاره، هزینه‌های آب و برق و گاز

Read More »
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها