امکانات سایت فروشگاهی وردپرس

امکانات سایت فروشگاهی وردپرس


این روزها پیشرفت علم و فناوری باعث شده همه چیز به سمت الکترونیکی شدن برود. شیوع بیماری کرونا و خانه نشین شدن انسان‌ها باعث شد افراد زیادی برای توسعه کسب و کار خود و جلوگیری از ورشکست شدن، یک سایت به منظور فروش محصولات خود راه اندازی کنند. البته علاوه بر این موضوع خرید از یک وبسایت کار را بسیار راحت کرده و نه تنها دست کاربر را در انتخاب محصول مورد نظر خود باز می‌گذارد، بلکه دردسرهای پرداخت و ماندن در ترافیک را هم ندارد. شاید با این اوصاف شما نیز به این فکر افتاده باشید که یک سایت برای فروش و ارائه محصولات خود راه اندازی کنید. اما آیا همه چیز به این سادگی است؟ قطعا خیر. ما اینجاییم تا امکانات سایت فروشگاهی وردپرس را معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

امکانات سایت فروشگاهی وردپرس

نکات ضروری برای طراحی وبسایت فروشگاهی

  • طراحی، اولین مسئله‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. حین ورود به سایت، اولین چیزی که نظر کاربر را جذب خواهد کرد نوع دیزاین صفحه خواهد بود.
  • محتوایی که برای هر محصول ارائه می‌دهید ، باید جذاب باشد. زمانی که تولید محتوا را قدرتمند پیش ببرید، نسبت به رقبای خود صعود چشم گیری خواهید داشت.
  • وجود تصاویر با کیفیت، از امکانات سایت فروشگاهی وردپرس است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند؛ اما تاثیر ویژه‌ای در فروش خواهد داشت. پس این مورد را دست کم نگیرید.

برای جذب اعتماد مشتری، می‌توانید امکان تعویض یا برگشت محصول را به ویژگی های سایت فروشگاهی خود اضافه کنید. در ادامه، به صورت دقیق تر و جزئی تر نکاتی که حین طراحی سایت باید در نظر داشته باشید را توضیح دادیم.

امکانات فروشگاه وردپرسی چه مواردی را شامل می شود؟

یک سایت حرفه‌ای برای برطرف کردن نیازهای یک کاربر، لازم است تا یک سری ویژگی‌ها را داشته باشد. این خصوصیات در کنار یکدیگر باعث می‌شوند کاربر سایت را بپسندد و کسب و کار فرد روندی صعودی داشته باشد. در ادامه برخی از امکانات سایت فروشگاهی وردپرس را نام برده و در مورد هر کدام توضیح مختصری را ارائه می‌دهیم.

امکاناتی که در نگاه اول اهمیت دارند

قطعا هر چه امکانات سایت شما بیشتر باشد، درصد فروش شما نیز بیشتر است. اما بعضی اوقات به دلایلی مانند نداشتن بودجه کافی یا نبود وقت، ممکن است تصمیم بگیرید از برخی از امکانات سایت فروشگاهی وردپرس صرف نظر کنید. ما در ادامه مطلب مهم‌ترین ویژگی‌های سایت فروشگاهی که بهتر است در درجه اول به آنها اهمیت دهید را برای شما شرح می‌دهیم.

امکانات سایت فروشگاهی وردپرس

طراحی ساده اما کاربر پسند

اینکه صفحه شلوغ نباشد و چشم را اذیت نکند، یکی از مهم‌ترین امکانات سایت فروشگاهی وردپرس است. صفحه وبسایت باید طوری طراحی شود که در عین سادگی، جذابیت داشته و کاربر پس از ورود به آن قادر باشد به راحتی به بخش مورد نظر خود برود. بدین شکل، سادگی طراحی می‌تواند روی میزان خرید کاربران تاثیر مستقیم بگذارد. در صورتی که شما نیز مایلید طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهید، باید این نکته را در چک لیست کارهای خود قرار دهید.

محتوای غنی

این مورد، بخش تکمیل کننده عکس ها و فیلم هایی می‌باشد که به عنوان امکانات سایت فروشگاهی وردپرس در نظر گرفته‌اید. افراد بعد از ورود به صفحه علاوه بر اینکه یک تصویر از محصول را مشاهده می‌کنند، باید توضیحاتی را نیز در مورد آن به دست آورند.

مثلا تصور کنید برای خرید گوشی موبایل وارد یک صفحه شده‌اید. اندازه، وزن، نوع صفحه نمایش، مدل CPU، سال تولید و غیره از مشخصاتی هستند که در خرید این محصول اهمیت دارند. این بخش باید تمامی سوالات کاربر را پاسخ دهد و به عبارت دیگر، نقش یک فروشنده را برای او بازی کند.

وجود عکس و فیلم از محصولات

یکی از ویژگی‌های سایت فروشگاهی وردپرس این است که شخص حین ورود به یک صفحه تصویری از محصول مشاهده کند. هر چه تعداد این عکس‌ها بالاتر باشد کاربر در تصمیم گیری مصمم تر می‌شود، زیرا با این کار به راحتی به جزئیات آن محصول پی برده و آگاهی لازم را کسب خواهد کرد.

امکانات فروشگاهی وردپرسی

ویژگی‌هایی که تجربه بهتری برای کاربر رقم می‌زنند

تا به اینجای مطلب از امکاناتی نام بردیم که از ویژگی‌های اساسی یک سایت فروشگاهی خوب قلمداد می‌شد. اما این موارد، تمام ویژگی‌هایی که یک سایت فروشگاهی موفق را رقم می‌زند، نیست. ما در اینجا ویژگی‌هایی که باعث می‌شود بازدید کننده سایت شما تجربه بهتری از گشت و گذار در آنلاین شاپ شما داشته باشد.

ساخت حساب کاربری

از مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی وردپرس می‌توان به امکان ایجاد حساب کاربری اشاره نمود با این کار، زمانی که به یک وبسایت وارد می‌شوید می‌توانید با ایجاد کردن یک حساب برای خود، به راحتی کالاهای مورد نظر خود را به علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید تا در فرصتی مناسب تر آن‌ها را خریداری نمایید.

دیگر مزیت این ویژگی فروشگاه وردپرسی این است که کاربر می‌تواند با ثبت آدرس، شماره تلفن و کد پستی، فرآیند خرید و دریافت محصول مورد نظر خود را با سهولت بیشتری انجام دهد. برخی از وبسایت‌ها همچنین امکانات ویژه‌ای را برای کاربران خود تدارک دیده‌اند؛ برای مثال تخفیفات و قرعه کشی‌ها از این دست موارد می باشند.

نوار جستجو

احتمالا حین ورود به یک وبسایت مخصوصا نوع فروشگاهی آن، با دیدن محصولات مختلف گیج خواهید شد و حتی هدف خود را از ورود به آن صفحه فراموش خواهید کرد! اینجاست که نوار جستجو به کمک شما آمده تا محصول مورد نظر خود را از میان صدها گزینه پیدا کنید. این ویژگی سایت فروشگاهی وردپرس منجر می‌شود کاربر پس از ورود و تنها در عرض چند ثانیه محصول خود را پیدا کرده و خرید خود را نهایی نماید.

ویژگی های سایت فروشگاهی وردپرس

دسته بندی کردن محصولات

مورد دیگری که جزو امکانات سایت فروشگاهی وردپرس بوده و باز هم تاثیر مستقیم روی فروش خواهد داشت، دسته بندی محصولات است. شما مایل به فروش هر چیزی که باشید، قطعا محصولاتتان به چند گزینه محدود خلاصه نخواهد شد. بنابراین ضروری است تا با دسته بندی کردن آن‌ها، به کاربر در انتخاب خود یاری رسانید.

دوباره به مثال گوشی موبایل باز می‌گردیم. در حال حاضر برندهای مختلفی از گوشی تلفن همراه وجود دارند که هر کدام نیز به چند مدل مختلف دسته بندی می‌شوند؛ پس کاربر می‌تواند با انتخاب برند گزینه‌ها را محدود کرده و با سهولت بیشتری انتخاب خود را انجام دهد.

وجود بخش نظرات

احتمالا بارها برای شما هم پیش آمده که حین خرید یک کالا، نمی‌توانید به عکس ها اعتماد کنید به دنبال راه دیگری برای مطمئن شدن از خرید خود هستید. در چنین شرایطی بخش نظرات به کمک شما خواهد آمد؛ چرا که از این طریق می‌توانید هم از میزان رضایت دیگر مشتریان اطلاع کسب نموده و هم از ویژگی هایی مثل کیفیت، اندازه، رنگ واقعی و غیره با خبر شوید.

در نتیجه از این مورد از امکانات سایت فروشگاهی وردپرس غافل نشوید، زیرا علاوه بر موارد ذکر شده کاربران می‌توانند در این محیط به تبادل نظر با یکدیگر پرداخته و سوالات خود را نیز مطرح کنند. از دیگر فواید بخش نظرات، این است که شما به عنوان مدیر سایت از نقاط مثبت و منفی کار خود با خبر شوید و به منظور بهبود آن‌ها، اقداماتی را به انجام رسانید.

دوباره به مثال گوشی موبایل باز می‌گردیم. در حال حاضر برندهای مختلفی از گوشی تلفن همراه وجود دارند که هر کدام نیز به چند مدل مختلف دسته بندی می‌شوند؛ پس کاربر می‌تواند با انتخاب برند گزینه‌ها را محدود کرده و با سهولت بیشتری انتخاب خود را انجام دهد.

امکانات سایت فروشگاهی وردپرس

تنوع گزینه‌های پرداخت

یکی از ویژگی‌های سایت فروشگاهی وردپرس ، در انتهای خرید به کار شما می‌آید. خرید آنلاین، باید پرداخت آنلاین هم داشته باشد و تمامی وبسایت‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. اما چیزی که رضایت و اعتماد یک کاربر را جلب می‌کند، پرداخت در محل است. بدین شکل خیال شما راحت خواهد بود که ابتدا کالای خریداری شده به دستتان خواهد رسید و سپس می‌توانید هزینه آن را پرداخت نمایید.

این مورد از امکانات سایت فروشگاهی وردپرس ، از خصوصیات مهم وبسایت‌های معتبر و حرفه ای است که میزان موفقیت و فروش آن‌ها را به شکل قابل توجهی بالا می‌برد.

و در آخر به اینجا رسیدیم که...

طراحی کردن یک وبسایت و منتشر کردن آن، اولین و ساده ترین مرحله کار است. اما برای داشتن یک سایت موفق و پر فروش، نیاز است تا امکانات سایت فروشگاهی وردپرس را به خوبی بشناسید و آن ها را پیاده سازی کنید. حال دیگر می‌دانید که برای ساخت و طراحی یک وبسایت فروشگاهی، باید چه امکاناتی را مد نظر قرار دهید و در اختیار کاربران خود بگذارید. با خواندن این مقاله، دیگر متوجه شده اید که یک سایت خوب فروشگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد. با مد نظر قرار دادن تمام نکاتی که در این مطلب ذکر کردیم، قطعا می‌توانید یک نتیجه عالی را به دست آورید و فروش کسب و کار خود را چندین برابر کنید!

همچنین میتوانید از طریق ارتباط با سیلروب از مشاوره رایگان در این زمینه بهره ببرید و کارشناسان ما پاسخ به تمامی پرسش های شمارا خواهند داد همچنین از طریق سفارش طراحی سایت میتوانید نسبت به خدمات ما در سیلروب اقدام کنید.



مقالات مرتبط

زبان های طراحی وب سایت

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان رابط اصلی بین سازمان‌ها و کاربران ایفای نقش می‌کنند. یک وب سایت موفق

Read More »
طراحی سایت مسکن

طراحی سایت مسکن و املاک

در دنیای امروزی پر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت به یکی از ابزارهای حیاتی برای جستجوی مسکن و خرید و فروش املاک تبدیل شده

Read More »
طراحی سایت املاک

طراحی سایت ارزان کرج

شاید آسان ترین و راحت ترین روش برای راه انداختن یک کسب و کار بدون هزینه‌های اضافه مثل اجاره، هزینه‌های آب و برق و گاز

Read More »
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها