امکانات سایت فروشگاهی

امکانات سایت فروشگاهی


امکانات سایت فروشگاهی یکی از پر دغدغه‌ترین مسائل در طراحی یک سایت فروشگاه اینترنتی به شمار می‌رود. وب سایت‌های فروشگاهی، امروزه جایگاه خود را در بین کاربران و فروشندگانی که محصولات خود را به صورت کلاسیک و فیزیکی عرضه می‌کردند باز کرده است. شاید شما هم جزو افرادی هستید که نیاز دارند برای کسب و کار خود یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند. اما ممکن است برای شما سوال باشد که امکانات سایت‌ فروشگاهی چه مواردی است؟ چگونه با استفاده از این امکانات رضایت کاربران را جلب کرده و باعث افزایش فروش شویم؟

با ما در این مقاله همراه شوید تا با لیست امکانات سایت فروشگاهی تیم طراحی سایت سیلروب آشنا شوید.

امکانات سایت فروشگاهی با کیفیت

در دنیای دیجیتال امروز کسب و کارهای اینترنتی به ویژه فروشگاه‌های اینترنتی نقش چشمگیری را در زندگی روزمره مردم ایفا می‌کند. از این رو بسیاری از صاحبان فروشگاه‌ها به این فکر افتادند که کسب و کار خود را در بستر اینترنت راه‌اندازی کنند. اما سوالات زیادی درباره امکانات یک سایت فروشگاهی و همچنین نحوه تعامل مفید با کاربر در ذهن صاحبان فروشگاه اینترنتی وجود دارد. کافیست ساده به موضوع نگاه کنیم و از خود تعدادی سوال بپرسیم تا بتوانیم امکانات طراحی سایت فروشگاهی را به دست آوریم.

بگذارید اینگونه شروع کنیم که اگر شما خود به عنوان یک کاربر وارد یک وب سایت فروشگاهی شوید و بخواهید از آنها محصولی را خریداری کنید اولین چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد چیست؟ بله کاملا درست است امکان دارد شما در میان صدها محصول نتوانید به سادگی محصول خود را پیدا کنید اینجاست که یکی از مهم‌ترین امکانات یک سایت فروشگاهی به چشم می آید.

مهم‌ترینِ امکانات سایت فروشگاهی، جستجو در بین محصولات

امکان جستجو در بین محصولات، یکی از مهم‌ترین امکانات طراحی سایت فروشگاهی به شمار می‌رود. زیرا با امکان جستجو شما قادر خواهید بود در میان حجم زیادی از محصولات به راحتی محصول خود را پیدا کرده و آن را خریداری کنید. اما نحوه جستجو در بین محصولات و نمایش آن به کاربر، می‌تواند به شکل‌های متفاوتی ظاهر شود که این بحث، یکی از مواردی است که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

سرعت بالا در وبسایت، تجربه ای دلنشین

یکی از ویژگی‌های بارز هر وب سایتی، داشتن سرعت بالا در آن وب سایت است. چرا که اگر سرعت سایت پایین باشد کاربر زمان زیادی را برای باز شدن وبسایت صرف خواهد کرد و قطعاً آن وبسایت را بسته و به سایت دیگری مراجعه می‌کنند. پس سرعت بالا، یکی از مهم‌ترین امکانات سایت فروشگاهی به شمار می رود.

امکانات یک سایت فروشگاهی

طراحی کاربرپسند و تجربه کاربری سایت

یکی دیگر از موارد مهم در لیست امکانات سایت فروشگاهی، طراحی کاربر پسند بودن و انتقال تجربه دلنشین کاربری، برای یک کاربر خریدار است. هر کاربری پس از باز کردن وب سایت، اولین چیزی که جلوی چشمانش نمایان خواهد شد ظاهر وب سایت شماست. اگر ظاهر وب سایت شما به اندازه کافی برای کاربر دلنشین و کاربر پسند نباشد، طبیعتاً احساس گیج شدن و سردرگمی در سایت شما دارد و به تبع از سایت شما خارج می‌شود. این نکته‌ای است که در طراحی سایت های فروشگاهی بسیار اهمیت دارد.

واکنش گرا برای تلفن همراه

امروز درصد زیادی از کاربران با استفاده از تلفن همراه هوشمند وارد وب سایت‌های مختلف شده و از آن بازدید می‌کنند. وب سایت فروشگاهی نیز از این قاعده مستثنا نیست. این نکته در طراحی وب سایت های فروشگاهی بسیار مهم است که، طراحی آن ها به صورت رسپانسیو یا واکنشگرا باشد تا به مناسب ترین شکل ممکن، برای کاربرانی که با تلفن همراه وارد سایت میشوند به نمایش در بیاید.

روش‌های مختلف پرداخت در سایت

یکی از ویژگی‌هایی که برای کاربران اهمیت دارد وجود روش‌های مختلف برای پرداخت در یک وبسایت فروشگاهی است. این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی‌های امکانات سایت فروشگاهی به شمار می‌رود. با امکان پرداخت به روش‌های مختلف در یک وب سایت فروشگاهی، این امکان برای کاربران فراهم می‌آید تا بتوانند به روش‌هایی همچون پرداخت آنلاین، پرداخت با کیف پول الکترونیکی و پرداخت نقدی درب منزل، اقدام به خرید محصولات کند. وجود روش‌های مختلف برای پرداخت، باعث افزایش اعتماد کاربر و همچنین خوشایند بودن سایت شما برای یک کاربر خریدار می‌شود.

وجود درگاه‌های مختلف

ورود درگاه‌های مختلف در یک وب سایت فروشگاهی، راهی بسیار عالی برای جلب اعتماد مشتریان و همچنین سهولت در پرداخت آنها با استفاده از کارت‌های بانکی و همچنین رمز ارزهاست. امروزه روش پرداخت با استفاده از رمز ارزها، به شکل چشمگیری در حال افزایش است که در آینده در مقاله ای به این موضوع خواهیم پرداخت.

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

ارتباط آنلاین کاربران با مدیران فروش

حتما برای شما هم پیش آمده که وارد یک فروشگاه شوید و درباره یکی از محصولات خاص سوالاتی ذهن شما را درگیر کند. حتماً به دنبال شخص متصدی برای پرسیدن سوالات خود درباره آن محصول خواهید گشت. همین مثال را در بستر فروشگاه‌های اینترنتی در نظر بگیرید. یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی وجود پشتیبانی و ارتباط آنلاین برای مشتریان در هنگام خرید است. اگر سوالی درباره محصولات داشته باشند بتوانند به راحتی از ادمین‌های سایت بپرسند و پاسخ خود را در این‌باره دریافت کنند. به این ترتیب، کاربران با افزایش اعتماد و آگاهی بیشتری به خرید خود می‌پردازند.

فیلتر کردن جستجو، یکی از ویژگی ها در لیست امکانات سایت فروشگاهی

پیشتر در مورد اهمیت سرچ کردن در بین محصولات در یک سایت فروشگاهی صحبت کردیم. گاهی جستجو در بین محصولات به تنهایی برای یافتن محصول مورد نظرمان کافی نیست. اینجاست که یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی به نام فیلتر کردن نتایج جستجو خود را نشان می‌دهد. با استفاده از امکان فیلتر نتایج جستجو، می‌توان به راحتی ویژگی‌های مورد نظرمان را در رابطه با محصولات فیلتر کنیم. بدین ترتیب نتیجه حاصله به میزان جستجوی ما بیشتر نزدیک خواهد بود. این یک امکان برای سهولت در انتخاب محصول توسط کاربران در نظر گرفته شده است.

دسته بندی محصولات از جمله امکانات سایت های فروشگاهی

یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی، وجود دسته بندی در بین محصولات است. این امکان سبب می‌شود تا محصولات در دسته‌بندی‌های مربوط به خود قرار بگیرند. بدین‌ترتیب کاربران به راحتی می‌توانند در بین دسته‌بندی‌ها به دنبال محصولات خود بگردند و آنها را پیدا کنند. این ویژگی یکی از امکانات مهم برای سایت‌های فروشگاهی است که عدم وجود آن باعث سردرگمی کاربران و عدم امکان تفکیک آنها می‌شود.

امکانات سایت های فروشگاهی

امکان مقایسه بین محصولات

یکی دیگر از امکانات سایت‌های فروشگاهی، وجود امکان مقایسه بین محصولات از نظر فنی و قیمتی است. این امکان به مشتریان کمک می‌کند بین محصولات مورد نظر خود مقایسه به عمل بیاورند و انتخاب راحت‌تری داشته باشند. از جهت دیگر این امر باعث افزایش اعتماد مشتریان به وب سایت فروشگاهی شما و همچنین افزایش خرید از آن می‌شود. امروز امکان مقایسه بین محصولات، یکی از ضروری‌ترین امکانات سایت فروشگاهی به حساب می‌آید.

تخفیف و پیشنهادات ویژه محصولات

یکی از جالب‌ترین و ترغیب‌کننده‌ترین ویژگی‌های یک وب سایت فروشگاهی، ایجاد کدهای تخفیف و پیشنهادات ویژه و مناسبتی است. شاید شما به عنوان یک مدیر فروشگاه بخواهید برای برخی از مشتریان پیشنهادات ویژه مناسبتی و یا کدهای تخفیف بگذارید و آنها را برای خرید ترغیب کنید. این امکان به سادگی در لیست امکانات سایت فروشگاهی قرار می‌گیرد و این ویژگی می‌تواند، نرخ بازگشت مشتریان شما به فروشگاه را چندین برابر افزایش دهد.

توضیحات و بررسی دقیق محصولات، نظرات و بازخورد مشتریان

یکی از امکانات طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ارزان که امروز همه ما آنها را می‌شناسیم و با آنها سر و کار داریم، توضیحات و بررسی دقیق محصولات از نظر فنی است و این اصل، یک اصل مهم برای یک فروشگاه اینترنتی به شمار می رود. زیرا از این طریق مشتریان می‌توانند آگاهی بیشتری از برند و محصول مورد نظر به دست بیاورند و با آگاهی و اطمینان بیشتری خرید کنند.

حال در این میان خالی از لطف نیست که بگوییم، بازخورد و نظرات مشتریان که از قبل آن محصول را خریداری کرده‌اند و به گونه‌ای با آن سر و کار داشته‌اند، بسیار نقش مهمی در انتخاب محصول توسط مشتری را ایفا می کنند. چرا که با یک راهنمایی دقیق از نوع محصول و نحوه کارکرد آن می‌توانند به مشتریان جدید این اطمینان را بدهند که کیفیت محصول در فروشگاه شما تضمین شده و معتبر است.

لیست امکانات سایت فروشگاهی

امنیت فروشگاه امری حیاتی

مشتریان پس از ورود به وب سایت شما این انتظار را دارند تا با تأمین امنیت فروشگاه و همچنین تضمین اطلاعات آنها، بتوانند یک خرید با خیال راحت و امنیت بالا را تجربه کنند. پس یکی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین امکانات سایت فروشگاهی، امنیت این وب سایت‌هاست. یکی از ساده‌ترین اقدامات امنیتی برای هر فروشگاه اینترنتی، تهیه یک SSL برای آن وبسایت و فروشگاه است. این کار اعتماد مشتری را از این جهت جلب می‌کند که فروشگاه شما از پروتکل‌های امنیتی پیروی می‌کند. همچنین مطمئن می‌شوند که اطلاعات شخصی و پرداختی آنها به شکل ایمن در وب سایت شما قرار گرفته و از این بابت نگرانی نخواهند داشت. حس داشتن یک وب سایت فروشگاهی ایمن می‌تواند علاوه بر تضمین امنیت مشتری به آنها این امکان را بدهد تا به راحتی از سایت شما خرید کنند.

گزارش دقیق، مدیریت راحت

اگر شما مدیر یک فروشگاه باشید، حتماً به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان به شکلی دقیق و درست از میزان موجودی کالاها و همچنین میزان فروش آنها اطلاع داشت. به طور کلی چگونه می‌توان از ارزیابی محصولات و فروش آنها گزارش تهیه کرد. در پاسخ به این دغدغه ذهنی شما باید بگوییم یکی از امکانات سایت فروشگاهی در قسمت مدیریت، گزارش‌گیری و تهیه یک ارزیابی و آنالیز دقیق از اطلاعات محصولات و میزان فروش آنها در بازه های زمانی مختلف توسط کاربران است. وجود این گزارش‌گیری‌ها در پنل مدیریت باعث افزایش آگاهی و اطلاعات درباره محصولات ویژه و همچنین پر فروش فروشگاه می‌شود. این امر کمک زیادی به مدیران فروشگاه‌های اینترنتی برای مدیریت فروش محصولات خود می‌کند.

لیست امکانات سایت فروشگاهی

حمل و نقل محصولات قدم نهایی

پس از آن که کاربر محصول خود را انتخاب کرد و از طریق روشهایی که ذکر کردیم پرداخت را انجام داد، به مرحله انتقال محصول به دست مشتری می‌رسیم. در مرحله باید امکانات حمل و نقل کالا و محصول توسط مشتری را به آسان‌ترین روش برای مشتری فراهم کنید.   یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی، ایجاد ارتباط با سیستم‌های حمل و نقل برای انتقال محصولات و رساندن آن به دست مشتری است. این ویژگی جایگاه خاصی در بین مشتریان برای سایت شما به وجود خواهد آورد. چرا که سادگی در دریافت محصول یکی از اصل‌های مهم برای یک کسب و کار به ویژه کسب و کار فروشگاهی خواهد بود.در مرحله باید امکانات حمل و نقل کالا و محصول توسط مشتری را به آسان‌ترین روش برای مشتری فراهم کنید.

و در نهایت در مقاله امکانات طراحی سایت فروشگاهی به اینجا رسیدیم

در این مقاله درباره امکانات سایت فروشگاهی خواندیم و دانستیم برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی موفق چه ویژگی‌ها و امکاناتی لازم و ضروری است. همچنین دریافتیم بدون داشتن یکی از مهم‌ترین امکانات سایت‌های فروشگاهی، مانند جستجو، فیلتر آسان محصولات و امنیت، کار برای وب سایت فروشگاهی ما بسیار سخت خواهد شد و اعتماد مشتریان خود را از دست خواهیم داد.

شما هم اگر صاحب کسب و کار هستید که می خواهید وبسایت فروشگاهی خود را در بستر اینترنت راه اندازی کنید، نگران نباشید. می توانید از طریق ارتباط با تیم سیلروب و دریافت مشاوره رایگان به راحتی سفارش طراحی سایت خود را به ما سپرده، و کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید و امکانات طراحی سایت فروشگاهی لذت ببرید.

سؤالات متداول

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید که محصولات یا خدمات میفروشید، بله سایت فروشگاهی مناسب شماست.

از مهم‌ترینِ امکانات سایت فروشگاهی، جستجو در بین محصولات است که در ترکیب با سایر ویژگی ها که در مقاله عنوان شده میتواند به یک سایت فروشگاهی حرفه ای تبدیل شود.

بسته به میزان امکانات و کامل بودن سایت میتواند از 2 میلیون تومان شروع شود.



مقالات مرتبط

زبان های طراحی وب سایت

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان رابط اصلی بین سازمان‌ها و کاربران ایفای نقش می‌کنند. یک وب سایت موفق

Read More »
طراحی سایت مسکن

طراحی سایت مسکن و املاک

در دنیای امروزی پر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت به یکی از ابزارهای حیاتی برای جستجوی مسکن و خرید و فروش املاک تبدیل شده

Read More »
طراحی سایت املاک

طراحی سایت ارزان کرج

شاید آسان ترین و راحت ترین روش برای راه انداختن یک کسب و کار بدون هزینه‌های اضافه مثل اجاره، هزینه‌های آب و برق و گاز

Read More »
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها